Oslo Storbylegevakt

Tittel på Oppdraget

Oslo Storbylegevakt, implementering av mobiltelefoner som arbeidsredskap.

Kunde

Oslo Universitetssykehus (OUS) og Sykehuspartner. 

------------------------------------------------------------

Utfordringen

Den nye storbylegevakten i Oslo, Europas største og mest moderne legevakt, åpnet i november 2024. En av de største utfordringene var å ta i bruk mobiltelefoner som et viktig arbeidsredskap for klinisk personell, for å effektivisere arbeidsdagen og forbedre pasientbehandlingen.

Løsning

Skarpe hadde ansvar for delområdet telekom, som inkluderte mobiltelefoner. Prosjektet fokuserte på å levere løsninger som effektiviserer klinikernes arbeidsdag til pasientenes beste. Dette ble oppnådd gjennom:

  • Valg av riktig teknologi som muliggjør fremtidsrettede løsninger i komplekse bygg.

  • Tett samarbeid mellom Sykehuspartner og OUS.

  • Implementering av innovative løsninger for å møte de høye kravene til brukere, ansatte og utstyr.

Resultat

Prosjektet resulterte i en betydelig forbedring av arbeidsprosessene for klinisk personell ved legevakten. De nye løsningene har gjort det mulig for klinikerne å arbeide mer effektivt, noe som har ført til bedre pasientbehandling og økt tilfredshet blant både ansatte og pasienter. Det gode samarbeidet mellom Sykehuspartner og OUS har vært nøkkelen til suksess, og Skarpe er stolte av å ha bidratt til dette prestisjeprosjektet.

​​

For mer informasjon om prosjektet:  

Kontakt daglig leder i Skarpe, Jens Petter R. Landero, tlf: 975 02 020

Forrige
Forrige

Skarpe rådgir og planlegger IKT-løsninger for nye og smarte sykehusbygg 

Neste
Neste

Skarpe leverer sømløs og skalerbar IKT-infrastruktur til Norges største lufthavner: Oslo og Bergen